Translate

lørdag den 15. december 2012

Bagetid, julegaveræs og nabohjælp


Formiddagen blev brugt i Farsø, skulle have fundet et par gaver til naboen ( 80 og 75 år ) og til min søde venindes forældre som bor i Harzen. Til naboen blev det Rosendal fyrfadsstager til fruen og en flaske whiskey til manden, de har været så søde at give vores hunde pakkekalender, så de skulle da lige betænkes med en lille ting. Lavede en kurv med lidt godter, hjemmebag, og en god flaske vin, det blev de vældig glade for.
Til min venindes forældre købte vi Trip Trap nisser, noget dansk og noget julet, håber de bliver glade for nisserne. Sidste år fik jeg nemlig en heks af dem, de bor jo lige ved foden af Bloksbjerg, så de syntes det skulle være en gave fra lokalområdet, det samme gælder jo for nisserne til dem, Trip Trap bor jo i Hadsund, ikke langt fra hvor vi bor.

Langt om længe fandt jeg også gaven til manden min, det er hemmeligt, for han kigger engang imellem med på min blog, så jeg holder mund.....
Gaverne til pakkespillet juleaften er også i hus, så nu kan jeg snart slappe af og nyde småkager og konfekt.


Jeg har idag fået bagt brunkager af dejen jeg lagde sammen igår eftermiddag, fandt også en opskrift på marcipanspecier som jeg bare måtte prøve, hold da op hvor blev de gode, selvom de er bagt med rigeligt smør og er noget så syndige, ja så kan man næsten ikke stoppe med at spise dem... uhmm.
Har fulgt med på flere blogs, med ideer til konfekt med lakrids ( Jeg elsker lakrids), og jeg har idag lavet lakrids-chokolade mandler, lakridstrøffel og lakridskys. Glæder mig så meget til at sætte tænderne i alt den dejlige lakrids.........


Ingen kommentarer:

Send en kommentar